sand

Jag har sand i trosorna. Skaver.
Idag hade vi friluftsdag dårå. Ett step-pass. Helans svett luktade rökelse, det kändes spännande.
Vi spelade volleyboll också. Eller spelade och spelade. Pang fjuuuut duns duns rulla rulla. SÅ gick det till, inget riktigt spel alltså. Men det var väldigt kul att springa runt i ring i sanden. 
När vi spelat väldigt länge så blev jag trött, inte andfådd eller matt utan flamsig. Till slut låg jag mest i ena hörnet och skrattade medan Helan offrade sig för laget, "Sandman". D och A flög runt teatraliskt och missade bollen så efter ett tag gav vi upp. 
Helan ville göra en bicycletas. Jag försökte visa hur man gjorde, men det blev ingen hög spark och landning på ryggen. Istället hoppade jag rakt upp i luften och braklandade på högerskinkan. Det gjorde ont. 
Innan det var dags att gå hem grävde jag ner Helans ben så att hon skulle se ut som en sjöjungfru, det var det enda som lyckades under hela dagen.

Men annars en rowlig dag.

//pasta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0