hay hay hooo

Euro vision karaoke contest. Jag halvsov i soffan, vad gjorde du?
Fast när Greklands tjatbajalåt höll på att vinna var jag tvungen att klänga runt lite på soffan av ångest. Tjat och skräp.
Det bästa var när basketmannen kom upp på scen. Han var så... stor! Wooow. Jag skrek på pappa och sa att han måste se men han hann självklart inte upp för trappan.
Ryssland med han-den-dära-kända-skridskoåkaren-som-har-ett-krångligt-ryskt-namn var också bra. Inte låten, men skridskoåkningen. Han blev plötsligt vacker där han skred fram på den pyttelilla plastisplätten. Grace.

Söndagen spenderades i Sörping (Söderköping för eventuellt förvirrade själar). Smultronstället var destinationen, smultronstället blev det inte. Volvo hade något jippo som drog en massa folk. Kön var långkalsong.
Jag som ville äta spöktårtan.
Vi åt hemgjord glass istället och världens mest ultimata fika (Syss och R stod för perfect fikacombination ultimate fantastic).
Jag åt tre kulor ( ha---ha ) glass:
Saffran- fungerar alltid, smakade lite skarpt
Kaffe- smakade alkohol, inte kaffe
Chiocolata Bianco- smakade gräs och kirschkål (gott för en ko kanske, men nu är ju inte jag ett nötkreatur)

På kvällen såg jag "Stolthet och Fördom". Det är en slajmig tjejfilm och jag älskar den, men mamma förstörde allt med att klaga på Mr Darcy. Fy fa fo fum.

//pasta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0