kärlekskalas hoho

Vädret var perfekt för fest. Det var lagom svalt att sitta på trappan utomhus efter att ha skakat sina lurviga...ben i någon timme. I hagen på andra sidan vägen gick det får. Jag ville gå dit, L också men trappan var bekväm och stegen vingliga så vi stannade kvar och fick myggbett. 
Jag dansade galet med S och fick även lilla H att våga sig ut på dansgolvet. Att hoppa upp och ner var roligast, fråga inte varför, det blir alltid så när jag dansat ett tag. 
Vid halv fyra drog vi oss hemåt, solen var redan på väg upp och fåren sprang skräckslaget och gömde sig när vi gick där och pratade(läs gastade). Hemma var det lugnt och mörkt, studsmattan lockade så vi tog en sväng. Sen blev det väldigt kallt om fötterna. S, N och jag satte oss på köksgolvet med katterna som hårade ner både kläderna och näsorna.

Till slut smög vi upp till mitt rum där E redan sov. Luften kokade och det mesta luktade fis. Somnade direkt trots att jag inte var trött ens i vaderna efter allt hoppande. 

Solen stekte genom rullgardinen, jag satte mig käpprakt upp i sängen och log lyckligt mot väggen. Klockan var nio och kroppen på högvarv. I köket förberedde papi och jag frukosten. En efter en släntrade in i köket för att sedan fortsätta ut i trädgården till skuggan. Där satt vi hela dagen och åt, vilade eller rapade. Gais var överlycklig av all mat som slängdes till honom medan Kafka försökte fånga fåglarna i fågelboet (ja jag stoppade henne och skällde). Nemi fjäskade som vanligt och fick laxrullar.
Någon gång på eftermiddagen åkte gästerna hem. La familia åkte till sistah och badade med frigolitbitar. Jag bet mig fast i en och försökte se om det gick att hålla sig över ytan. Det gick inte, men ett fint märke etsades in i frigoliten. Sen hoppade F sönder frigolitbitarna. R hoppade en så kraftig gratis lavemang-bomb att vattnet skvätte upp över hela bryggan. Bekvämt.

Sen åkte vi hem och jag tvingade alla att se "Och så kom Polly". Den var dålig.

FIN

//pasta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0