den stora UV-strålningen

Ute gassar solen, jag sitter inne i mörkret och försöker knåpa ihop en saga. Bredvid mig står en sun spray lotion 30 Very high, jag ser ut som en porslinsdocka med väldiga svettningar i ansiktet. Men det är ok, jag slipper få laxrosa hy i alla fall. 
En gång var jag på stranden med en solkräm som var grad 4. Kan min syster ha, kan jag...inte. En bränd rumpa blev resultatet.
Hon fick tydligen allt det pigmentet som uteblev för mig. Hon blir bronsed, pepparkaka, gyllene. Jag blir rosa för att sedan gå över till mindre kritvit. Men jag kör på det där "blek och intressant", dessutom är det sjukt tråkigt att sola. 

Ett tillfälle där jag visade magen i skolan av någon underlig anledning som jag inte kan minnas nu:
pasta: Tadaaaah!
Soffan: Oj.
pasta: Vadå?
Soffan: Din mage är till och med vitare än dina ben!

Mums. Fast jag är fint vit, det säger min mamma.

//pasta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0